Szexésnyúljork

378#

Posted in éjjel, önsajnálat, egyetemes, előélet, kritikus, vattafakk? by szexesnyuljork on július 31, 2009

volt ez a cikk az ingyenélő huszonévesekről, akik ugyan miért is nem dolgoznak és miért is lógnak a szüleik nyakán. ezt persze mindenki magára vette a 17 éves, már 5 éve a mekiben dolgozó kislányoktól kezdve az egyetemista gyakornokokig, persze még egy 30 éves, szülője nyakán élő olvasó sem jelentkezett. de ezen tényleg mindenki kiakad valahogy. én azt is elhiszem (csak, hogy ne legyek már olyan naív), hogy van ebben némi irigykedés is, de tényleg sok az ingyenélő köcsög.

én meg erre ezt mondom:

minden a nevelésen múlik, jómódúbbaknak is lehet normális gyerekük (nekünk sem vettek meg mindent, amikor lehetett volna), de a közvetlen közelemben van egy pont fordított eset, na az a legdurvább. ez a leányzó úgy “vesz” most második apple gépet, hogy az anyja nyugdíjas postás. persze az apja utáni örökségből veszi a többi haszontalan cuccal együtt, de arra meg persze nem gondol, hogy félretegye későbbre. ugyanis 24 éves és gimi óta nem csinált semmit, szóval nem valószínű, hogy hamarosan hattalmas keresete lesz.

én még sosem dolgoztam, mázlim van a belvárosi plusz lakásunkkal, ahol amúgy lakom, de ösztöndíjból, szoctámból összejön, ami kajára, ruhákra meg fesztiválokra, szórakozásra, nyárra megy. ősztől el kezdek dolgozni is, de nem tudom, hogy fogom összeegyeztetni az egyetemmel, bár ha másoknak megy, akkor talán nekem is fog. mindenesetre a szüleim “csak” a telefont meg a bkv bérletet állják (meg persze a közösköltség, még jó, hogy nem albérlet, hanem saját), de ez a “csak” is olyan, hogy ha belegondolok, még mindig elképzelhetetlenül sok (plusz az a csomó dolog, ami kb fel sem tűnik..). persze amióta jön ösztöndíj, egyre több dologba szállok be, de mostmár bele kell húznom munka terén is.

szóval igyekszem nem pumpolni őket, a válság téma óta (ami minket igen durván érintett), kb szülinapomra sincs pofám kérni semmit, de ha belegondolunk, manapság 20 évesen még nem annyira gáz, hogy elviszek otthonról 10 tojást :] és ha nekem gyerekem lesz, és lesz rá lehetőségem, akkor (olyan normális nevelés mellett, amit én is kaptam) amíg tudom/szükséges, támogatom majd, hiszen ha idősebb lesz, neki is ott lesznek a saját gyerekei, akikért majd dolgozhat látástól mikulásig, ésígytovább.

tehát szerintem nekem még ismán belefér, hogy igenis fagyit ebédeljek és igenis az ágyamon ugráljak. mert még csak 20 éves vagyok, és lesz arra 40 évem, hogy pénzt kereshessek. másoknak.

na ezt most ilyen okoskodás volt, de tényleg kiakad az ember, mert magára veszi. biztos van ebben valami..

Reklámok

5 hozzászólás

Subscribe to comments with RSS.

  1. csen said, on augusztus 1, 2009 at 16:38

    ne is mondd, már egy hete én is majdnem húszas vagyok és olyan lelkiismeretfurdalásom van, hogy nincs diákmunka se közel, se távol, már fontolgatom, hogy takarítani megyek, vagy kukoricát cí.. öh, kukoricázni józsefmiskolctápióbicskére, mert phasszom…nagyjából ,,saját” pénzből élek(tehát az elraktározott családiból, meg a tavalyi munkámból), de akkor is. ja az ösztöndíj a mi sulinkban pedig fél évre(!) ezer és ötezer forint között ingadozik, teljesítmény szerint.
    na. bocs, hosszú lett:-D

  2. szexesnyuljork said, on augusztus 1, 2009 at 18:45

    hát akkor titeket aztán szórnak lóvéval rendesen.

  3. barok.eszter said, on augusztus 2, 2009 at 20:08

    No, erről én is gecirég tervezek cikket írni :).

    Igen, ez az egyik véglet több tucat ilyet ismerek magam is. A másik véglet meg az a szőlő, aki azt hiszi, úgy mennek a dolgok, mint 40 éve, amikor ő volt huszoniksz éves:
    X sulit X idő alatt elvégeztél, és várt a biztos X állás fix X fizetésből, amiből megélsz, lakást és autót veszel, majd 40 év munkaviszony után nyugdíjba mész – persze ugyanarról a helyről – és a nyugdíjból meg is élsz majd királyosan, de legalábbis kussolsz. No, ezek az idők elmúltak, ezért sajnálom az extrém eseteket, ahol 22 éves ismerős napi 8 órát melózik suli mellett, mert a mama inkább huszadik férjével a Bahamákon trónol, mert ő ezt megszolgálta nyugdíjas éveire, a gyerek meg már felnőtt, csókolom.

    Szóval, én is szerencsés vagyok, se egyik, se másik szélsőséges esetbe nem estem soha, de ezzel kevesen vagyunk így sajna.

  4. hmh said, on augusztus 5, 2009 at 13:36

    lelkiismeretfurdalás.
    amiért nagyjából csak azok szólnak ezekhez a cikkekhez, akik dolgoznak.
    mióta saját pénzböl élek, mindig összeszorul a gyomrom, ha arra gondolok, hogy mennyit költöttek a szüleim az én hülyeségeimre.
    aki meg nem dolgozik, annak fel sem tünik.

  5. szexesnyuljork said, on augusztus 5, 2009 at 18:05

    jah, hát egyenlőre nekem sem tűnik fel, durva is.


heh?

